Există un motiv ascuns pentru care Guvernul preferă traseul prin Braşov. Cât de curând vor trebui efectuate plăţi de disponibilitate către concesionarul tronsonului Comarnic-Braşov. Există riscul ca banii strânşi din taxa de autostradă pe acest tronson să nu acopere sumele de plată către concesionar, caz în care Guvernul va trebui să scoată bani din bugetul de stat.
Posibilitatea oferită şoferilor de a circula pe autostradă şi după Braşov, până la Sibiu, şi apoi mai departe, ar atrage trafic suplimentar pe Comarnic-Braşov şi ar mări suma încasată de stat din taxa de autostradă. Guvernul preferă varianta prin Braşov pentru că aceasta este mai ieftin de construit decât una pe Valea Oltului.
Distanţa Sibiu-Braşov este cam aceeaşi cu cea dintre Sibiu şi Piteşti, adică 140-150 de kilometri. Chiar dacă este mai scump de construit Piteşti-Sibiu, pe acest tronson banii ar veni în proporţie de 85% de la UE, în timp ce pentru Braşov-Sibiu doar 15-20% din finanţare ar fi asigurată de către UE.
„Este posibil ca prima să fie Sibiu-Braşov. Este posibil. Nu vă poate da nimeni un răspuns acum, pentru că aceste lucruri se negociază şi cu Comisia Europeană, pentru că este vorba despre traseele de transport european. Este o anumită parte din Europa care doreşte ca prima să înceapă Sibiu-Piteşti şi există şi o altă părere, ca prima să fie Sibiu-Braşov”, a spus Dragnea.
Există un motiv ascuns pentru care Guvernul preferă traseul prin Braşov. Cât de curând vor trebui efectuate plăţi de disponibilitate către concesionarul tronsonului Comarnic-Braşov. Există riscul ca banii strânşi din taxa de autostradă pe acest tronson să nu acopere sumele de plată către concesionar, caz în care Guvernul va trebui să scoată bani din bugetul de stat.
Posibilitatea oferită şoferilor de a circula pe autostradă şi după Braşov, până la Sibiu, şi apoi mai departe, ar atrage trafic