Din 2015, sub actualul Audi A1 (platformă de VW Polo) va exista în gama din Ingolstadt modelul A0 (A zero), citycar ce va apela la platforma tripleţilor VW Up!, Skoda Citigo şi Seat Mii.
A0 va reprezenta minimalismul premium, însă Audi nu va face greşeala celor de la Aston Martin (defunctul Cygnet) ce ofereau practic o Toyota IQ la un preţ triplu (33.000 euro). Mezinul Audi va costa puţin peste 15.000 de euro, dar se va “înfrupta” cu dotări de clasă superioară precum un sistem infotaiment integrat, scaune îmbrăcate în piele, plastice şi finisări din aluminiu pretenţioase.
Cel mai lent Audi din ofertă, dar şi cel mai economic, scopul lui A0 în gama prestigiosului producator german este următorul: acesta îi va permite constructorului premium să îndeplinească viitoarele norme draconice de poluare care stabilesc şi limite de emisii pentru întreaga gamă de modele.
Rafinat prin filtrul celor patru inele înlănţuite, Audi A0 va purta fără complexe semnătura frontală “Single Frame”, adică noua grilă trapezoidală 3D. Măsurile exterioare ale acestuia nu se vor îndepărta prea mult de ce oferă Up!, Citigo şi Mii ( Lxlxh: 3.540 mm, 1.640 mm, 1.489, ampatament de 2,42 metri). Ca strategie paralelă, în eventualitatea unei versiuni supraînălţate bazate pe noul A0, model ce ar avea corespondent prin VW Cross-Up!, acesta va lăsa un ecart de siguranţă faţă de viitorul crossover Audi Q1.
Sub capotă, Audi A0 va face cunoştinţă cu ultrafrugalul motor în trei cilindri de 998 cmc supraalimentat prin turbo. Prezentat iniţial pe VW UP! GT Concept, downsizing-ul în cazul agregatului 1.0 TSI se traduce prin 110 CP (81 kW) şi un cuplu motor de 175 Nm livrat integral de la 1.500 rpm. Unitatea TSI va permite mini-car-ului Audi cu tracţiune frontală să se mişte suficient de sprinten, adică va avea un un demaraj 0-100 km/h în 9 secunde şi va atinge o viteză maximă de 185 km/h. @N