Adolescenţii şi tinerii adulţi care sunt ori au fost fumători şi care văd o reclamă la ţigări vor simţi nevoia de a fuma chiar şi 7 zile mai târziu, arată un nou studiu realizat de o organizaţie non-profit din SUA, informează The Daily Mail.
De asemenea, riscul ca oştii fumători să se reapuce de fumat creşte considerabil în momentul în care aceştia văd mesajele publicitare.
Chiar dacă reclamele la ţigări sunt interzise la TV şi radio, promovarea se face continuare în magazine şi centre comerciale, precum şi în mediul online. Mai mult, şi filmele contribuie la creşterea dorinţei de a fuma a omenilor, în momentul în care promovează scene în care actorii fumează.
Cercetătorii au fost surprinşi când au realizat cât de mare este influenţa mesajelor pro-tutun. Persoanele care au participat la studiu au simţit nevoia de a fuma imediat după ce au văzut o reclamă la ţigări şi le-a fost mult mai greu să refuze o ţigară atunci când li s-a oferit una. Dorinţa de a fuma a crescut cu 22% după expunerea la mesajele publicitare şi a continuat să fie resimţită şi o săptămână mai târziu.
Adolescenţii şi tinerii adulţi care sunt ori au fost fumători şi care văd o reclamă la ţigări vor simţi nevoia de a fuma chiar şi 7 zile mai târziu, arată un nou studiu realizat de o organizaţie non-profit din SUA, informează The Daily Mail.
De asemenea, riscul ca oştii fumători să se reapuce de fumat creşte considerabil în momentul în care aceştia văd mesajele publicitare.
Chiar dacă reclamele la ţigări sunt interzise la TV şi radio, promovarea se face continuare în magazine şi centre comerciale, precum şi în mediul online. Mai mult, şi filmele contribuie la creşterea dorinţei de a fuma a omenilor, în momentul în care promovează scene în care actorii fumează.
Cercetătorii au fost surprinşi când au re