Un pasaj rutier subteran pe un singur sens de mers, care va trece chiar prin faţa Operei din Timişoara, ocolind apoi centrul oraşului, pune în pericol unul dintre cele mai frumoase ansambluri arhitecturale din România. Opera şi restul clădirilor care formează Ansamblul urban interbelic Corso (conform Listei Monumentelor Istorice – din anexa Legii 422/2001). Sursa: ADI PÎCLIȘAN
Edilul vrea să poată trece cu maşina, pe sub Piaţa Victoriei, chiar prin faţa Operei, fără să ţină cont că pasajul nu eliberează zona de trafic, şi că proiectul său poate afecta iremediabil nu numai aspectul zonei, ci şi structura de rezistenţă a palatelor vechi de sute de ani.
La limita legalităţii, Robu a scos la licitaţie "la pachet" realizarea studiului de fezabilitate şi proiectarea pasajului, iar singura condiţie impusă firmei câştigătoare este să aibă un inginer specializat în "proiectare lucrări de drumuri şi poduri". Ca să fie sigur că nu va avea obiecţii, a făcut apel către oamenii de afaceri din oraş să sponsorizeze proiectarea, şi a obţinut 30.000 de euro dintr-un necesar estimat la 130.000 de euro.
Proiect încredinţat unei firme cu un inginer de trafic
E raţiunea pentru care re prezentanţii Ordinului Arhitecţilor din România au fost primii care au reacţionat: "Este o lipsă de interes şi seriozitate pentru Timiş oara ş i unul din locurile ei cele mai importante, a încredinţ a un proiect de o asemenea complexitate unei firme cu un inginer, cu o specializare care poate rezolva probleme de trafic, dar nu problema intervenţiei agresive în spaţiul public cel mai important al oraş ului".
Arhitecţii i-au cerut primarului, încă din data de 21 octombrie, să anuleze licitaţia până la refacerea caietului de sarcini prin cooptarea unor echipe de specialişti în patrimoniu şi rezistenţă arhitecturală, cu atât mai mult cu cât zona în care se va face lucrarea este mlăşt