Cercetătorii de la Universitatea Stanford şi de la SLAC National Accelerator Laboratory au dezvoltat o baterie ai cărei electrozi se „vindecă” singuri.
Una din problemele acumulatorilor de astăzi este aceea că în timp, din cauza ciclurilor repetate de încărcare-descărcare, autonomia bateriei scade. Asta din cauza faptului că electrozii se deteriorează.
Electrozii din baterille Li-Ion sunt realizaţi din silicon. Acest material se măreşte în timpul procesului de încărcare, iar apoi revine la dimensiunea iniţială după descărcare. În timpul procesului, pe suprafaţa electrozilor apar mici crăpături. La un moment dat, un electrod are atât de multe crăpături, încât nu se mai poate încărca.
Cercetătorii au inventat acum un polimer în care să fie îmbrăcaţi electrozii. Acesta are în spate tehnologia folosită la fabricarea de piele artificială pentru roboţiPe scurt, procedeul este următorul: polimerul se rupe atunci când electrodul se măreşte, iar apoi se sudează la loc când acesta revine la forma iniţială.
Va mai trece ceva vreme până când noile tipuri de baterii vor intra în producţia de serie, deoarece mai sunt multe detalii de pus la punct. Până acum, noii electrozi au rezistat la 100 de cicluri de încărcare-descărcare. Pentru un acumulator de maşină electrică, ţinta cercetătorilor este de 3.000 de cicluri.
Cercetătorii de la Universitatea Stanford şi de la SLAC National Accelerator Laboratory au dezvoltat o baterie ai cărei electrozi se „vindecă” singuri.
Una din problemele acumulatorilor de astăzi este aceea că în timp, din cauza ciclurilor repetate de încărcare-descărcare, autonomia bateriei scade. Asta din cauza faptului că electrozii se deteriorează.
Electrozii din baterille Li-Ion sunt realizaţi din silicon. Acest material se măreşte în timpul procesului de încărcare, iar apoi revine la dimensiunea iniţială după de