Angajatorii vor putea putea acorda salariatilor, din februarie 2014, tichete de masa in format electronic, sub forma unor carduri care vor functiona ca un portofel electronic, se arata intr-un act normativ publicat recent in Monitorul Oficial.
In momentul de fata tichetele de masa pot fi distribuite doar pe suport hartie, insa potrivit noilor dispozitii angajatorii vor putea opta pentru forma in care sunt emise tichetele, pe hartie sau in format electronic.
Legea nr. 291/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 701 din 15 noiembrie 2013. Potrivit acestui act normativ, angajatorii le vor putea acorda salariatilor tichete de masa intr-o noua forma, electronica si nu doar pe suport hartie, asa cum este prevazut de legislatia in vigoare. Mai exact, angajatorii vor putea acorda fie tichete de masa pe suport hartie, fie tichete de masa in format electronic.
Noile reglementari se aplica din februarie 2014.
Ce este tichetul de masa in format electronic?
Conform Legii nr. 291/2013, tichetele de masa in format electronic sunt bonuri de valoare pe suport electronic si sunt destinate exclusiv acordarii alocatiei individuale de hrana a a salariatilor.
Aceste tichete vor fi emise sub forma unui card, care insa nu va avea caracteristicile asemanatoare cardului bancar, pentru ca nu va fi permisa retragerea de numerar.
In forma initiala a proiectului de lege, se preciza ca tichetul eletronic ar fi fost valabil daca ar fi respectat reglementarile Bancii Nationale a Romaniei (BNR) privind instrumentele de plata electronica.
Insa in varianta publicata in Monitorul Oficial nu mai figureaza aceasta prevedere care stabilea valabilitatea tichetului electronic, fiind eliminata de Comisia pentru