* Costurile pentru realizarea primei faze a proiectului - 344 milioane de euro
Una dintre iniţiativele cele mai curajoase ale actualului Guvern - reluarea construirii canalului Siret-Bărăgan - susţinută de către ministrul delegat pentru mari proiecte, Dan Şova, riscă să rămână doar un proiect pe hârtie, deşi nu demult mai mulţi oficiali declarau că în această toamnă vor fi demarate lucrările. Deocamdată, proiectul de lege, care ar avea nevoie de avizele a trei ministere pentru a se transforma în act normativ oficial, trebuie să obţină acordul de la Ministerul Mediului şi Schimbărilor climatice, potrivit declaraţiilor reprezentanţilor Departamentului pentru Mari Proiecte de Infrastructură.
Recent, ministrul Dan Şova declara că proiectul care vizează construcţia canalului Siret-Bărăgan are o valoare de 10 miliarde de euro, sursele de finanţare urmând să fie dezbătute de abia după ce proiectul se va transforma în hotărâre de guvern.
O posibilă sursă de finanţare, potrivit lui Dan Şova, ar putea veni din partea investitorilor chinezi, cărora le-a prezentat proiectul canalului Siret - Bărăgan.
Potrivit actului legislativ, variantele de lucru pentru susţinerea financiară a canalului Siret-Bărăgan sunt: bugetul de stat, împrumuturi de la instituţii financiare internaţionale publice sau private, fonduri externe nerambursabile.
* Planul lui Dan Şova - înfiinţarea unei regii autonome pentru canalul Siret - Bărăgan
Cu toate că proiectul de lege nu a primit încă aviz favorabil, în nota de fundamentare se arată că Regia autonomă Siret - Bărăgan va avea sediu în Bucureşti, str. Apolodor numărul 17, şi a cărei activitate va fi coordonată de un Consiliu de Administraţie format din cinci membri. Regia autonomă va putea să înfiinţeze "societăţi comerciale, filiale, unităţi şi subunităţi, puncte de lucru, secţii, în condiţiile legii", potrivit actulu