Avionul care s-a prăbuşit, ieri, pe aeroportul din Kazan, în Rusia, a fost exploatat timp de 23 de ani, de către şapte companii în total, inclusiv de către compania românească Blue Air. Mai mult, aeronava a fost implicat într-un accident grav în Brazilia în 2001, relatează AFP.
Boeingul de tip 737-500 aparţinând companiei Tatarstan, care a efectuat primul zbor în 1990, a fost exploatat mai întâi de compania franceză Euralair Horizons, apoi de către Air France, timp de trei ani, potrivit site-ului specializat AirFleets.fr.
El a ajuns apoi la Uganda Airlines, care l-a exploatat aproape cinci ani, după care a servit trei ani în cadrul companiei braziliene Rio Sul. A aparţinut apoi firmei româneşti Blue Air, celei bulgăreşti Bulgaria Air şi a fost cumpărat în cele din urmă de firma rusească Tatarstan.
În decembrie 2001, pe când era exploatat de Rio Sul, aeronava a fost implicată într-un accident grav la aterizare pe aeroportul Belo Horizonte, în Brazilia, fără să provoace victime, potrivit agenţiei ruse Itar-Tass, care citează presa braziliană. După accident, aparatul a fost supus unor reparaţii importante şi reintrodus în serviciu.
Avionul, care venea de la Moscova, s-a prăbuşit duminică pe aeroportul din Kazan şi a luat foc. Cei 44 de pasageri şi şase membri ai echipajului au decedat toţi în accident.
Avionul care s-a prăbuşit, ieri, pe aeroportul din Kazan, în Rusia, a fost exploatat timp de 23 de ani, de către şapte companii în total, inclusiv de către compania românească Blue Air. Mai mult, aeronava a fost implicat într-un accident grav în Brazilia în 2001, relatează AFP.
Boeingul de tip 737-500 aparţinând companiei Tatarstan, care a efectuat primul zbor în 1990, a fost exploatat mai întâi de compania franceză Euralair Horizons, apoi de către Air France, timp de trei ani, potrivit site-ulu