Autobuzul RATB, o specie mai rar întâlnită în natură decât faimosul „El Chupacabra”..
Familia unui șofer RATB a descoperit, din greșeală, motivul pentru care transportul în comun din Capitală nu pare să i se supună niciunei legi, fie ea fizică sau a bunului simț. Totul a început cu șase luni în urmă, când capul familiei P., șoferul Gică, a dispărut fără urmă. După săptămâni de căutări, poliția a renunțat, iar apropiații acestuia s-au împăcat cu gândul că acesta a murit sau, mai rău, i-a părăsit pentru cine știe ce pipiță.
Adevărata natură a RATB a fost dezvăluită după ce Gică P. a apărut brusc după șase luni de la dispariție, ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic. Cei dragi, mirați, l-au întrebat unde naiba a fost, iar acesta a răspuns că a fost la muncă toată ziua, ca de-obicei. După ore de scandal, acesta s-a hotărât să le spună adevărul și, apoi, inspirat de Edward Snowden, omul care le-a făcut zile fripte securiștilor americani, a decis să vorbească cu presa.
Acesta ne-a povestit că RATB-ul nu este doar o rețea de transport în comun care pur și simplu nu funcționează cum trebuie și mănâncă bani de la buget și din bilete aiurea. De fapt, este vorba de un experiment masiv al CIA în mecanică cuantică menit să studieze principiul incertitudinii al lui Heisenberg și comportamentul ciudat al particulelor subatomice.
Gică P., de exemplu, era șofer pe 137, o linie de care se plâng mulți bucureșteni. La Universitate, autobuzele vin destul de repede, dar la Eroilor timpii de așteptare sunt, în chip inexplicabil, de zeci de minute. În Drumul Taberei n-a mai fost văzut un 137 de cinci ani de zile, pe când călătorii de la Piața Gorjului s-au declarat destul de mulțumiți de frecvența cu care ajung mașinile în stație. La Carrefour Militari, mașina dispare cu totul. Acum, datorită eroului Gică P., știm ce se întâmplă de fapt: fiecare călător care se uită în di