Avalanşa de cereri pentru acordarea ajutoarelor sociale de căldură i-a făcut pe funcţionarii administraţiilor fiscale să tripleze termenul de eliberare a adeverinţelor de venit. Astfel, direcţiile de protecţie socială, aflate în subordinea primăriilor de sector, nu vor avea timp să prelucreze datele personale ale contribuabililor, nici să facă anchete sociale, aşa cum prevede legea. Deşi ANAF ar putea transmite computerizat datele solicitate de primării, este preferată birocraţia şi bătaia de joc.
Funcţionarii administraţiilor fiscale de sector nu s-au împrietenit cu sistemul computerizat, dar nici cu oamenii, în schimb ţin cu dinţii de respectarea birocraţiei. Cu un calm imperturbabil, funcţionarii fac orice altceva decât să sprijine contribuabilul. Când zeci de oameni stau la cozi, ei vorbesc la telefoanele personale, mai iau câte o gură de cafea, dar nu scot nici un sunet la întrebările bucureştenilor.
În circuitul acordării ajutoarelor sociale, principalul vinovat este Guvernul, care a emis normele metodologice cu foarte mare întârziere. Fără să ştie care vor fi limitele de venit până la care pot solicita ajutoare, bucureştenii nu puteau să solicite adeverinţele de venit. Aşa se face că, fără nici un scrupul, ANAF a prelungit perioada de emitere a adeverinţelor de la 5 la 15 zile lucrătoare. Printre funcţionari, cuvântul zel sau mobilizare generală nu există, iar managementul situaţiei de criză lipseşte cu desăvârşire. În speranţa că ar putea să respecte termenul de 20 noiembrie până la care se pot depune documentele, oamenii stau în fiecare zi la cozi sa-şi ia mult dorita adeverinţă de venit. Bătaia de joc şi umilinţa ar fi mai mici dacă în fiecare zi s-ar pune un afiş în care oamenii să ştie că se emit documentele pentru cei care au depus cererile până într-o anumită zi. Oamenii povestesc că, în unele sectoare, se stă la cozi la ANAF de la la ora