Avionul Boeing 737-500 care s-a prabusit pe aeroportul Kazan din regiunea Volga, Rusia, a fost si unul dintre aparatele folosite de compania Blue Air, inainte de a fi cumparat de firma ruseasca Tatarstan.
Avionul, care venea de la Moscova, s-a prabusit la aterizarea pe aeroportul Kazan, duminica noaptea, toti cei 44 de pasageri si cei 6 membri ai echipajului decedand in accident, scrie AFP, citat de Yahoo News.
Principalele ipoteze privind cele intamplate se refera la posibile erori de pilotaj si unii factori tehnici, posibil si o defectiune tehnica, a spus Alexander Poltinin, seful Comitetului pentru Investigatii in Transporturi pentru regiunea Volga.
Avionul avea 23 de ani vechime si trecuse prin mainile a 7 companii in timpul duratei de functionare. Aparatul intrase in serviciu in 1990 si fusese folosit pentru prima data de acum disparuta companie Euralair Horizons din Franta, apoi de Air France.
Inainte sa fie achizitionat de Tatarstan Airlines, aparatul mai apartinuse firmelor Uganda Airlines, Rio Soul din Brazilia, Blue Air din Romania si Bulgaria Air.
In 2001, avionul a mai fost implicat intr-un accident grav, pe cand era exploatat de Rio Soul, a fost implicat intr-un accident grav la aterizare pe aeroportul Belo Horizonte, in Brazilia.
Avion prabusit in Rusia: 50 de morti, printre care si fiul presedintelui republicii Tatarstan
Pe o vreme dificila, ploaioasa, a atins solul, a revenit in aer si a recazut pe pista. Trenul de aterizare i s-a rupt iar avionul a mai alunecat pe o parte 1,7 kilometri. Dupa reparatii capitale, a fost reintrodus in activitate.
Printre victimele accidentului de duminica noaptea se afla si Irek Minnikhanov, fiul presedintele republicii Tatarstan, Rustam Minnikhanov, si o fetita de 11 ani.
Avionul Boeing 737-500 care s-a prabusit p