Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a reglementat, printr-un proiect de ordin pentru aprobarea Cartei drepturilor şi obligaţiilor persoanei fizice supuse verificării fiscale prin care stabileşte că organul fiscal poate cere informaţii de la autorităţi şi instituţii publice, informaţii pe care le va analiza şi confrunta cu declaraţiile depuse de persoana fizică. Constatările din urma verificărilor vor fi discutate cu persoana cercetată de Fisc sau cu împuterniciţii acesteia. În urma controalelor, se va stabili, după caz, diferenţa de bază de impozitare, organele abilitate putând cere inclusiv sechestrul asigurător pe bunurile considerate a fi fost obţinute în mod nejustificat.
„Durata efectuării verificării fiscale este stabilită de organul fiscal şi nu poate fi mai mare de 6 luni, respectiv 12 luni în cazul în care sunt necesare informaţii din străinătate, potrivit Codului de procedură fiscală”, se arată în proiect.
„Stimatul contribuabil”, după cum este menţionată persoana fizică supusă verificării Fiscului, are „dreptul” de a fi înştiinţat despre acţiunea de verificare, în scris, printr-un aviz trimis de organul fiscal cu cel puţin 15 zile înainte de data începerii verificării fiscale. În acest aviz se va nota temeiul juridic al verificării, data începerii verificării, posibilitatea acordată contribuabilului de a cere amânarea operaţiunii, locul derulîrii verificării şi persoana de contact la care urmează a se prezenta contribuabilul, precum şi asupra informaţiilor şi înscrisurilor considerate relevante pentru verificare.
„Aveţi la dispoziţie 60 de zile de la comunicarea avizului de verificare, sub sancţiunea decăderii, să prezentaţi documentele justificative în vederea clarificării situaţiei fiscale personale. Avizul de verificare se comunică potrivit dispoziţiilor art. 44 din Codul de procedură fiscală şi este însoţit de Carta drepturilor şi