Şefii de la Drumuri au făcut, ieri, inventarul dotărilor în ceea ce priveşte deszăpezirea: sare, nisip, utilaje şi contracte încheiate pentru curăţarea zăpezii. Rezultatul: avem ce ne trebuie, susţin reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). Sursa: Maria Craus
Doar în Moldova stăm mai prost şi în Ploieşti şi Slobozia, unde nimeni nu a vrut să ia în gestiunea curăţarea nămeţilor până acum, susţine consilierul directorului general al CNADNR, Florea Dascălu. "Parapeţii se montează până la 1 decembrie. Pentru Bacău, Focşani, Ploieşti şi Slobozia nu sunt încă contracte. De exemplu, la Focşani nu a venit nimeni, deşi s-a organizat licitaţie de trei-patru ori. Se va definitiva în următoarea perioadă, se va face încredinţare directă", a declarat, pentru EVZ, Dascălu.
Potrivit acestuia, Umbrărescu a contractat Moldova până acum. "Nu ştiu de ce nu s-a prezentat. Cert este că au fost condiţii mai severe şi tarife aproape de realitate acum", susţine Dascălu, care dă totuşi asigurări că se va găsi o soluţie.
EVZ a prezentat, exclusiv în ediţia tipărită de pe data de 1 noiembrie, cum a împărţit CNADNR primii 71,6 milioane de euro unor abonaţi la afaceri cu statul pentru ca ei să cureţe zăpada. Multe contracte au fost date fără licitaţie. În iarna 2012-2013, pentru un kilometru de drum deszăpezit, CNADNR a plătit 2.938 euro, iar în iarna 2011-2012, fiecare kilometru de drum curăţat a costat 3.289 euro.