Românii preferă ţigările Kent, această marcă fiind cea mai cumpărată din România. Iată un top 5 al celor mai vândute branduri de ţigări, dar şi de tutun pentru rulat şi pipă. Cele mai multe ţigări vândute în România sunt cele marca Kent (produse de British American Tobacco), urmate de L&M şi Marlboro (Philip Morris Internaţional), Pall Mall (British American Tobacco) şi Winchester (JTI), potrivit datelor furnizate la solicitarea ECONOMICA.NET de către Euromonitor.
Piaţa de ţigări şi alte produse de tutun a fost anul trecut de 4,1 miliade de euro, iar pentru anul acesta este estimată o valoare de 4,2 miliarde de euro, deşi, ca volum, se vor vinde mai puţine ţigări, se mai arată în datele Euromonitor.
În ceea ce priveşte topul companiilor care activează în această industrie, în fruntea clasamentului s-a aflat anul trecut British American Tobacco, urmată de JTI, Philips Morris, Imperial Tobacco şi Karelia Tobacco.
Ce mărci de tutun consumă românii
La capitolul tutun pentru fumat, fie că este pentru rulat sau pipă, marca Captain Black (British American Tobacco) se află pe primul loc, urmată de patru mărci ale companiei Pöschl Tabak Gmbh & Co KG: Thomas Radford, Brookfield, Tilbury şi Golden Blend’s.
Care sunt tendinţele
Tutunul pentru rulat şi pentru pipă nu a fost niciodată popular în România, fumătorii preferând ţigările tradiţionale. Cu toate acestea, fumatul din pipă este o tradiţie care a prins rădăcini la începutul secolului al XX-lea, şi care a fost mereu asociat cu clasa intelectuală. Cu timpul, oamenii au început să devină familiarizaţi cu această categorie de tutun, iar astăzi, un număr mare de fumători cumpără tutun, pipe şi accesoriile necesare. Unii tind să creadă că fumatul din pipă şi a ţigărilor este mai sănătos decât fumatul ţigărilor tradiţionale, se mai arată în studiul Euromonitor.
Anul trecut, piaţa tutunulu