Consilierii judeţeni au aprobat joi, 14 noiembrie, într-o şedinţă extraordinară, solicitarea către Guernul României pentru trecerea imobilului “Palatul Administrativ” situat în Piaţa Victoriei nr. 1 din Târgu-Mureş şi a imobilului “Garaj plus birou” situat pe strada Călăraşilor nr. 46 din Târgu-Mureş, din domeniul public al statului şi din administrarea Instituţiei Prefectului – Judeţul Mureş, în domeniul public al judeţului Mureş şi în administrarea Consiliului Judeţean Mureş.
Imobile administrate de Consiliul Judeţean
Imobilul “Palatul Administrativ” a fost construit în perioada 1905-1907, în stil “Secession”, cu destinaţia de administraţie publică, fiind încadrat ca monument istoric de categoria A şi înscris în Lista monumentelor istorice. Înainte de 1989, în imobilul aflat în proprietatea statului şi-au desfăşurat activitatea fostul Consiliu Popular Judeţean Mureş şi Comitetul Judeţean Mureş al fostului Partid Comunist Român.
După decembrie 1989, prin Hotărârea Guvernului nr.115/1990 privind aplicarea Decretului – Lege nr. 30/1990, sediile Comitetelor Judeţene ale fostului Partid Comunist au trecut în administrarea primăriilor judeţene, care aveau rol de administraţie judeţeană, Consiliul Judeţean Mureş şi Prefectura Judeţului Mureş nefiind la acea dată înfiinţate. În anul 1994, în baza Hotărârii Guvernului nr.706 privind trecerea palatelor administrative din municipiile reşedinţe de judeţ în administrarea instituţiilor prefectului, imobilul „Palatul Administrativ” şi imobilul “Garaj plus birou” au trecut în administrarea Prefecturii Judeţului Mureş. “În fapt, administrarea acestor imobile se realizează de către Consiliul Judeţean Mureş care are sediul în Palatul Administrativ alături de Instituţia Prefectului. Autoritatea publică judeţeană administrează imobilele în cauză încă din anul 1990, fiind iniţial inventariate în domeniul public al ju