În prezent, e-mailul reprezintă una din cele mai utilizate căi de comunicare, astfel încât trebuie să fim atenţi atunci când trimitem un mesaj electronic, pentru a nu isca unele situaţii complet neplăcute.
E-mailul a devenit un instrument fundamental al comunicării în afaceri şi cu toţii avem Inbox-urile „pline" cu mesaje, scrie manager.ro. Totuşi, există unele „bune practici" de care ar fi bine să ţinem cont atunci când folosim e-mailul. Iată câteva recomandări pentru cele mai frecvente situaţii când mesajele noastre devin deranjante.
1. Nu insera „emoticon"-uri în mesaj. „Zâmbăreţii" sunt folosiţi în comunicare de către copii, nu adulţi în afaceri. Nu folosi nici „artificii". Scoate-le din program.
2. Nu trimite mesaje irelevante sau o semnătură evaziva. O semnatură este vitală pentru un e-mail eficient şi trebuie să conţină informaţiile corecte. Citatul preferat reprezintă o banalitate în ochii celor care primesc e-mailuri de la tine nu o data, ci de 10 ori pe zi. Rămâi la o semnătură profesională.
3. Nu ignora corectitudinea textului. Există numeroase metode prin care poţi afla gramatica unui e-mail. De asemenea, nu uita de punctuaţie şi cursivitatea mesajului.
4. Nu folosi „Reply All" pentru fiecare mesaj. Înainte de a folosi „Reply All", gândeşte-te dacă mesajul tău trebuie să ajungă la fiecare persoană din lista respectiva. Oferă un răspuns doar celor care sunt interesaţi, nu şi „terţilor". Nu îi deranja inutil.
5. Nu trimite e-mailuri prea lungi. Fii concis, nu lungi vorba. Treci la subiect şi nu vorbi în mesaj „despre vremea de afară" şi animalul tău de casă.
6. Nu include conversaţii anterioare lungi în e-mail. Foloseşte doar pasajele relevante, nu îl „forţa" pe destinatar să citească două-trei „romane" în aceeaşi zi.
7. Nu denatura conversaţiile anterioare. Nu edita ceea ce a scris/spus altă persoană, dându-i un