RECUNOASTERE.. Celebrele vinuri de Husi sunt, de câtiva ani, printre preferatele consumatorilor chinezi, dupã campaniile de informare organizate de Casa de Vinuri Husi în marile orase ale Chinei. Zghihara de Husi, Busuioaca de Bohotin, Feteasca Albã, Feteasca Neagrã sau Feteasca Regalã au obtinut, de la începutul acestui an, cinci medalii de aur si douã de argint la concursurile organizate în mai multe orase din China, semn cã vinurile provenite din “patria vinurilor” sunt recunoscute peste mãri si tãri si apreciate la adevãrata lor valoare.
Managerul companiei Casa de Vinuri Husi, Serghei Bunescu, a spus cã în multe orase din China s-a auzit de numele orasului Husi, de România, iar vinurile produse la Husi sunt cel mai bun ambasador al tãrii noastre, la mii de kilometri distantã de casã. Chinezii au început sã consume vinuri din România, în ultimii ani, în special cele produse în “orasul dintre vii”. “Am fost prima companie mixtã româno-chinezã pe desfacerea de vinuri, în China, prin 2007-2008, iar de atunci facem o muncã asiduã pentru a explica oamenilor de pe acele meleaguri cã în România sunt vinuri foarte bune, în care punem mult suflet si pasiune. Am intrat pe o piatã în care tãri ca Franta sau Italia sunt de peste 20 de ani si trebuie sã facem fatã concurentei, iar pânã acum spun eu cã am si reusit”, a explicat Bunescu. Asa se face cã, acum, în orase cu 10-15 milioane de locuitori, adevãrate metropole, sunt echipe de specialisti români si chinezi care încearcã sã introducã pe piatã vinurile produse la Husi. Nu e usor, concurenta este acerbã, însã rezultatele sunt pe mãsurã. Conform managerului Bunescu, în primele zece luni ale anului se înregistreazã o crestere a vânzãrilor de aproape 20%, desi este o perioadã destul de grea. Cu 110 angajati, Casa de Vinuri Husi a achitat la bugetul de stat în jur de 60 miliarde lei vechi, taxe si impozite, cee