Ministerul Finanţelor a reglementat drepturile şi obligaţiile persoanei fizice într-o Cartă supusă dezbaterii publice pe site-ul său
Termenul de verificare nu poate fi mai mare de 6 luni, respectiv un an în cazul în care sunt necesare verificări în afara ţării
Persoana fizică supusă verificării fiscale este obligată să permită accesul pe terenurile sau imobilele deţinute, dacă autoritatea consideră că acest lucru este necesar în anchetă
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a reglementat, printr-un proiect de ordin pentru aprobarea Cartei drepturilor şi obligaţiilor persoanei fizice supuse verificării fiscale prin care stabileşte că organul fiscal poate cere informaţii de la autorităţi şi instituţii publice, informaţii pe care le va analiza şi confrunta cu declaraţiile depuse de persoana fizică. Constatările din urma verificărilor vor fi discutate cu persoana cercetată de Fisc sau cu împuterniciţii acesteia. În urma controalelor, se va stabili, după caz, diferenţa de bază de impozitare, organele abilitate putând cere inclusiv sechestrul asigurător pe bunurile considerate a fi fost obţinute în mod nejustificat.
"Durata efectuării verificării fiscale este stabilită de organul fiscal şi nu poate fi mai mare de 6 luni, respectiv 12 luni în cazul în care sunt necesare informaţii din străinătate, potrivit Codului de procedură fiscală", se arată în proiect.
"Stimatul contribuabil", după cum este menţionată persoana fizică supusă verificării Fiscului, are "dreptul" de a fi înştiinţat despre acţiunea de verificare, în scris, printr-un aviz trimis de organul fiscal cu cel puţin 15 zile înainte de data începerii verificării fiscale. În acest aviz se va nota temeiul juridic al verificării, data începerii verificării, posibilitatea acordată contribuabilului de a cere amânarea operaţiunii, locul derulării verificării şi persoana de contact la car