- Vicepreşedintele Dacia avertizeaza ca renuntara la Autostrada Sibiu – Pitesti are efecte catasrofale pentru uyina de la Mioveni
Dacia, îi atrage atenţia ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, că o eventuală renunţare la construirea autostrăzii Piteşti-Sibiu în favoarea alternativei Braşov-Sibiu în Coridorului IV Pan-european rutier ar putea avea efecte dezastruoase pentru economia românească, prin afectarea competitivităţii uzinei Dacia, cel mai mare exportator al ţării în ultimii trei ani.
Reactia celui mai important pion economic al Argesului si al tarii vine dupa ce ministrul Şova a anunţat că preferă varianta Braşov-Sibiu (estimată la 900 milioane de euro) pentru că este de patru ori mai ieftină decât Piteşti-Sibiu (estimată la 3,2 miliarde de euro), în condiţiile în care toţi banii europeni alocaţi pentru autostrăzi în exerciţiul bugetar 2014-2020 ajung la trei miliarde de euro.
Cine isi asuma responsabilitatea inchiderii Dacia ?
Vicepreşedintele Dacia, Constantin Stroe, a precizat că renunţarea la construirea autostrăzii Piteşti-Sibiu ar putea avea efecte dezastruoase pentru companie. “Îi recomand tânărului ministru Dan Şova să ia decizii în baza unor elemente economice solide, confirmate de realitate. Să evite compromisurile şi concesiile. Îi cer ministrului să ţină cont că este vorba de o decizie de importanţă capitală, pentru că numai de la Dacia intră pe acest traseu, săptămânal, aproximativ 600 de camioane. Vorbim de cifre realizate în 2012. În plus, Dacia are peste 500 de furnizori, şi majoritatea sunt din Ardeal, deci folosesc acelaşi tronson. Viteza comercială de transport este sub orice critică. Îl rog pe ministrul Şova să facă un calcul al costurilor unui automobil Dacia fabricat la Mioveni şi transportat spre Nădlac în condiţiile actuale, şi unul în cond