Sectorul turistic a înregistrat cel mai mare grad de absorbţie a fondurilor europene, de 21,7%, comparativ cu 6%, cât era în 2012, a declarat preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, Răzvan Filipescu.
'Am început o campanie strategică de a accesa fondurile europene. Avem cel mai mare grad de creştere a fondurilor. Am ajuns la un grad de absorbţie de 21,7%, deci circa 22%, faţă de 6% cât era în 2012', a precizat Filipescu.
Preşedintele ANT a subliniat că pentru continuarea campaniilor de promovare, integrate şi coerente, a României ca destinaţie turistică este necesară o strategie de marketing, iar toate acestea trebuie susţinute şi de o calitate a serviciilor, în contextul unei competiţii acerbe.
'Toate statisticile ne arată că nu atât bogăţia atracţiilor turistice cu care România este pe deplin înzestrată transformă anumite zone în zone de interes turistic, ci existenţa unor condiţii şi care vizează să ofere turiştilor confortul şi securitatea psihologică şi fiziologică de care aceştia au nevoie. Turismul este o activitate care se transformă şi datorită unui grad de urbanizare constatat la nivel mondial. Turiştii încep să aibă exigenţe din ce în ce mai ridicate faţă de calitatea serviciilor, iar aici România se află, din punctul meu de vedere, la un nou început în ceea ce priveşte dezvoltarea şi promovarea turismului şi, deşi s-au făcut unele progrese în ultima vreme, consider că este nevoie de eforturi atât din partea noastră, ca instituţie publică centrală, cât şi din partea patronatelor şi a operatorilor de turism, şi de o comunicare între noi, tocmai pentru a transforma România într-o destinaţie competitivă pe piaţa internaţională a turismului', a spus acesta.
În acest sens, Răzvan Filipescu a atras atenţia asupra faptului că, pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, sunt necesare servicii de înaltă