Preşedintele Federaţiei Patronale Române din Industria Alimentară (Romalimenta), Sorin Minea, este de părere că fiecare comerciant trebuie să îşi găsească propriul loc pe piaţă, în condiţiile în care evaziunea creşte constant. Sursa: Razvan Valcaneantu
Aproape că nu trece o zi fără ca un lanţ de retail să nu anunţe inaugurarea unui nou magazine. Astfel, reţelele de supermarketuri se extind intensiv, furând clienţii micilor magazine de cartier.
"Piaţa din România este una destul de haotică, la ora actuală. Magazinele mici, de proximitate pot face faţă concurenţei. Din experienţa mea, să lucrezi fără marile reţele de magazine este stupid, să crezi că intri în concurenţă este prostie curată. Este nevoie de o colaborare pe piaţă şi, în acelaşi timp, fiecare trebuie să-şi găsească un loc pe piaţă. Consumul în România a crescut, în general, în ultimii ani, dar consumul de pe piaţa "albă" a scăzut. România, care a fost undeva pe ultimele locuri în ceea ce priveşte dezvoltarea reţelelor din super şi hypermarketuri, la ora actuală este un fel de vârf de lance. Cine are bani în spate poate să reziste unei perioade de evaziune fără probleme. Cine nu are bani, iese", a declarat Sorin Minea, citat de Agerpres.
Marii retailer profită de ieftinirea spaţiilor comerciale pentru a se extinde. În plus, un număr tot mai mare din supermarketuri rămân deschise peste noapte astfel că buticarii de la colţul blocurilor rămân fără avantajul care îi ţinea pe linia de plutire: servirea unui client la o oră târzie din noapte. Astfel, în vreme ce marii retaileri fac inaugurări pe bandă rulantă, micile magazine rămân pustii.