A trecut şi ultimul termen, cel de 17 noiembrie, dat de constructorul SC CF Iaşi pentru darea în folosinţă a centurii ocolitoare a Sucevei, dar nici de această dată nu s-a întâmplat nimic. Centura este tot la locul ei, tot neterminată, tot pustie, doar însemnată din loc în loc de rahat de câine şi balegă de cal, iar în câteva curbe nevăzute din drumurile mari, de prezervative folosite de iubăreţi ocazionali la „partidă” repezită de sex în maşină. Se întâmplă ceva de neînţeles pentru bieţii suceveni, care se pregătesc parcă de-o veşnicie să taie panglica la ceea ce trebuia să fie una dintre cele mai importante investiţii din ultimii ani a statului român în infrastructura judeţului. Construirea tronsonului de 13 km ar însemna descongestionarea traficului în municipiul Suceava printr-o rută ocolitoare ce face legătura între DN 2 (ieşirea din oraş spre Siret) cu DN 17 (ieşirea spre Humor) şi apoi din nou cu DN 2 (ieşirea dinspre Fălticeni). Aur curat pentru un oraş în care pietonii nu mai au loc de maşini şi nici maşinile de pietoni.
Sunt doar 13 km de construit până la urmă, neterminaţi însă după 5 ani, în chinuri asemănătoare celor prin care trec părinţii după aducerea pe lume a unui prematur. Venit pe lume devreme, acesta prezintă insuficienţe ale sistemului respirator, cardiovascular, poate avea rinichi funcţionali doar în parte şi, pentru vreme lungă, nu se ştie dacă micuţul va trăi sau nu.
Lucrările au fost aprobate în 2008, au început în forţă în 2009 şi trebuiau să fie gata în vara lui 2012. Au apărut însă probleme cu exproprierile, au fost necesare modificări de proiect. Au plecat apoi partide de la guvernare şi au venit altele, au apărut pe traseul şoselei şi alunecări de teren, s-a procedat la consolidarea unui pilon nesigur de pod şi în final a fost nevoie de mult mai mulţi bani, de la 220 de milioane la 350. În iarna 2012-2013 s-a oprit fin