Angajatorii din zona serviciilor de externalizare din România se confruntă cu dificultăţi tot mai mari la recrutare din cauza scăderii performanţei din sistemul educaţional, este de părere Roxana Tesiu, HR Head pe Europa al diviziei de BPO în cadrul furnizorului indian de servicii IT, soluţii de externalizare şi consultanţă Wipro Technologies.
„Avem o problemă cu forţa de muncă tânără, pentru că observăm o scădere nu în privinţa competenţelor, ci în ceea ce priveşte faptul că nu mai au acel ceva care le asigura potenţialul de dezvoltare, lucru care provenea de regulă dintr-o şcoală bine făcută. În mod cert cauza pentru această situaţie este performanţa scăzută a sistemului de educaţie. Tinerii dobândesc competenţele necesare la locul de muncă după ce sunt incluşi în programe de formare profesională, însă pentru a se dezvolta ei trebuie să ştie cum să înveţe şi în prezent nu mai au acest exerciţiu“, a spus Roxana Tesiu, care coordonează politicile de resurse umane pentru cei aproximativ 800 de angajaţi ai Wipro în centrele din Timişoara şi din Bucureşti.
Cu toate acestea, problema recrutării de candidaţi cu potenţial mare de dezvoltare nu este doar a României, ci şi a statelor din regiunea centrală şi de est a Europei, unde de asemenea s-au prelungit perioadele de recrutare.
În România 20.000 de oameni lucrează în outsourcing, o piaţă cu o valoare de 500 de milioane de euro, potrivit datelor dintr-un studiu al KPMG. Continuarea pe ZFCorporate
Angajatorii din zona serviciilor de externalizare din România se confruntă cu dificultăţi tot mai mari la recrutare din cauza scăderii performanţei din sistemul educaţional, este de părere Roxana Tesiu, HR Head pe Europa al diviziei de BPO în cadrul furnizorului indian de servicii IT, soluţii de externalizare şi consultanţă Wipro Technologies.