Ce faci când ţi-e foame şi ai din ce în ce mai puţini bani în buzunar? Cumperi ce-i mai ieftin. Este modul simplu prin care românii rezolvă dilema scumpirii produselor, în comparaţie cu veniturile pe care le au. Altfel spus, problema cea mai mare a românilor este că nu mai reuşesc să ţină pasul cu inflaţia, mai ales în ceea ce priveşte asigurarea produselor alimentare. „Consumatorul român nu a mai absorbit în 2013 inflaţia în consumul de bunuri de larg consum şi atunci a recurs la cumpărarea de produse mai ieftine, cu un volum în creştere de 3,5%, faţă de 2012“, a spus Raluca Raschip, Consumer Goods şi Retail Director la GfK, în cadrul conferinţei „Retail Arena“, după cum a consemnat Mediafax. Vestea cea mai proastă, aşa cum remarcă specialistul, citând raportul Eurostat, este că inflaţia pe segmentul de alimente a fost în acest an de 7%, mai mare decât creşterea preţurilor la alte categorii de produse.
Produse cu până la 20% mai ieftine, faţă de branduri
Cu siguranţă aţi văzut în supermarket-uri produse, alimentare sau nealimentare, care au o siglă comună. Aceea este marca retailerului. Astfel de produse sunt cu până la 20% mai ieftine, în comparaţie cu mărfurile similare care au în spatele lor un brand, potrivit datelor prezentate de GfK. Mărcile proprii ale retailerilor vin atât de tare din urmă, încât au ajuns acum să acapareze 15% din piaţa produselor de larg consum. Creşterea este de-a dreptul spectaculoasă, în condiţiile în care astfel de produse reprezentau, anul trecut, numai 7% din piaţă, aşa cum arăta Consiliul Concurenţei în 2012. Dacă ne referim la comparaţia între 2011 şi 2012, atunci e de semnalat că mărcile proprii ale marilor magazine au avut o creştere de 34% la alimente şi de 36% la produse nealimentare, de la un an la altul.
Comerţul modern a preluat puterea în 2013
Situaţia aceasta trebuie însă înscrisă într-un alt fe