EximBank, instituţie bancară controlată de statul român, a cumpărat publicitate la România TV, pentru a promova meciul Grecia - România de vinerea trecută, informează Realitatea TV.
Aceasta este prima campanie publicitară pe care banca o derulează pe un post de televiziune din România în acest an.
Reprezentanţii EximBank nu au dorit să dezvăluie suma pe care au plătit-o postului deţinut de deputatul PSD Sebastian Ghiţă, dar jurnalistul Cătălin Tolontan a scris că România TV a plătit pentru difuzarea meciului 250.000 de euro.
Astfel, conform monitorizărilor de publicitate, între 12-15 noiembrie, pe ecranul România TV au apărut 366 de inserţii grafice de câte zece secunde, rulate în timpul emisiunilor şi jurnalelor de ştiri ale postului deţinut de pesedistul Ghiţă cu sigla băncii de export import a României – Eximbank şi un mesaj care promova meciul Grecia-România.
Citeşte şi: Meciul cu Grecia, pe televiziunea lui Ghiţă, după ce TVR a zis că e prea scump
Campania cu inserturile Eximbank a început pe 12 noiembrie în jurul prânzului şi a durat până în ziua meciului - 15.11, ora 13.00.
Potrivit estimărilor din piaţa de publicitate - cele 366 inserţii Exim Bank au sumarizat 86,4 GRP’s (puncte de audienţă) pe targetul all, 18+, urban + guests (toata popula-ia din mediul urban cu vârsta de peste 18 ani, inclusiv oaspeţii lor), adică pe targetul de vânzare pe care îl foloseşte România TV. Dacă preţul de vânzare al unui punct de audienţă (CPP) a fost 100 euro, atunci bugetul a fost de 86,4*100 = 8,640 euro. Daca au vândut cu CPP 150 euro (destul de mare în aceste vremuri şi la această staţie), bugetul ar putea fi 12,960 euro. Cu alte cuvinte, daca preţul a fost în limita pieţei actuale, bugetul nu a depăşit 15.000 euro.
"EximBank a urmărit în mod constant în cadrul strategiilor sale de comunicare ca una dintre ariile de interes să fie re