În spatele succesului exporturilor Germaniei, cea mai mare economie a zonei euro, se află o reţea vastă şi eficientă de promovare la nivel global a companiilor, care ajută la creşterea excedentului comercial al ţării, o sursă de tensiune cu SUA şi aliaţii europeni, potrivit Wall Street Journal (WSJ)
Excedentul deja ridicat al Germaniei în privinţa schimburilor comerciale şi investiţiilor a avansat cu aproape 18% în septembrie, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, în timp ce alte state mari din zona euro au consemnat o înrăutăţire uşoară a indicatorului.
Potrivit datelor Băncii Centrale Europene, surplusul de cont curent al zonei euro, a crescut cu mai puţin de 4% în septembrie, la 13,7 miliarde de euro, şi este mai mic decât surplusul înregistrat individual de Germania, de 20 de miliarde de euro.
Astfel de date au pus în lumină strategia Germaniei de a-şi dezvolta economia prin exporturi în locul consumului intern. Trezoreria SUA a acuzat, în octombie, modelul economic bazat pe export al Germaniei că împiedică recuperarea Europei din criza financiară. UE a anunţat, săptămâna trecută, că va evalua dacă excedentul comericial al economiei germane a încălcat normele stabilite la nivel comunitar.
Unul dintre motivele succesului exporturilor Germaniei, în multe cazuri subestimat, este însă reţeaua globală de reprezentanţe economice, discretă dar foarte sofisiticată, construită pe parcursul mai multor decenii pentru a susţine exporturile companiilor, chiar şi a celor mici, scrie WSJ.
Organizaţia Camerelor Germane de Comerţ Exterior are 120 de birorui în 80 de ţări, cu peste 1.700 de angajaţi, care promovează interesele comerciale ale Germaniei.
"Nu cred că este vina Germaniei că ţara are excedent comercial. Diferenţa apare din sistemul pe care îl folosesc", a declarat Emma Marcegaglia, antreprenor italian şi preşedinte al Business