La 55 de ani de la apariţia primei versiuni Cooper petrecută la finele anilor ’50, fenomenul mondial Mini se alimentează cu o şi mai mare pasiune odată cu debutul oficial al celui de-al treilea model lansat după intervenţia majoră a BMW în acţionariatul casei britanice de după anul 2000.
Motoarele cu ardere internă de sub capota proaspătului Mini 2014 intră la apă, astfel că se face o tranziţie de la vechile arhitecturi în 4 pistoane de 1.6 litri, la noile generaţii de motoare de 1.5 litri în 3 pistoane (dezvoltate de BMW sub codul N37/N38).
Aceste motoare sunt standardizate la maximum posibil, folosind trei subdiviziuni a câte 500 cmc (cilindrul ideal). Astfel, noul reper de 1.5 litri cu tehnologie Twin Power Turbo este transpus unei noi clase de agregate în trei cilindrii ce a fost inaugurată pe supercarul hibrid BMW i8. Fişa tehnică aduce în discuţie injecţia directă de benzină (High Precision Injection) cu o presiune de până la 200 de bari, distribuţie variabilă pentru admisie şi evacuare şi turbine twinscroll.
Benzinarul de 1.500 cmc oferă pe Mini 2014 nu mai puţin de 136 CP (100 kW) şi 230 Nm, consumă 4,4 litri de benzină/100 km corespunzând unor emisii de 105 grame CO2 la km.
Omologul diesel de 1.5 litri, de asemenea în trei cilindri, dispune de 116 CP (85kW) şi un cuplu maxim de 269 Nm. Acesta promite să consume mediu doar 3,5 litri de motorină la sută iar amprenta de carbon este minimă, doar 92 grame.
A treia coordonată în gama de motoare presupune un 4 cilindri alimentat cu benzină ce încropeşte o cilindree superioară de 2.0 litri. Sub indicativul Cooper S se prefigurează 190 CP (141 kW) şi 300 Nm. Consumul rămâne modest, la 5,6 litri de benzină la sută iar impactul asupra mediului a fost limitat la 133 grame CO2 la km.
Există trei tipuri de cutii, una manuală în şase rapoarte, una automată tot în şase trepte plus o transmisie