Eximbank calcă pe urmele Transelectrica, Hidroelectrica şi Transgaz, adică al firmelor de stat care au sponsorizat cu generozitate un eveniment sportiv, mai precis Gala Bute, din iulie 2011. Eximbank a ales să-şi facă reclamă pentru prima dată în acest an la o televiziune, la România TV, postul pesedistului Sebastian Ghiţă şi prietenul premierului Victor Ponta, în campania de promovare a meciului Grecia-România.
Eximbank – bancă controlată de statul român – a ales să sponsorizeze televiziunea care a transmis vinerea trecută meciul Grecia-România, adică România TV, deţinută de deputatul PSD Sebastian Ghiţă. Decizia este de-a dreptul surprinzătoare, chiar şi în condiţiile în care deputatul PSD este un abonat al contractelor cu statul, ţinând cont de faptul că aceasta este prima campanie publicitară pe care EXIMBANK o derulează pe un post de televiziune din România în acest an, potrivit monitorizărilor de publicitate.
De-a lungul a patru zile, între 12-15 noiembrie, pe ecranul România TV au apărut 366 de inserţii grafice de câte zece secunde, rulate în timpul emisiunilor şi jurnalelor de ştiri ale postului deţinut de pesedistul Ghiţă cu sigla băncii de export import a României – Eximbank şi un mesaj care promova meciul Grecia-România.
Campania cu inserturile Eximbank a început pe 12 noiembrie în jurul prânzului şi a durat până în ziua meciului – 15.11, ora 13.00.
Potrivit estimărilor din piaţa de publicitate – cele 366 inserţii Exim Bank au sumarizat 86,4 GRP’s (puncte de audienţă) pe targetul all, 18+, urban + guests (toata popula-ia din mediul urban cu vârsta de peste 18 ani, inclusiv oaspeţii lor), adică pe targetul de vânzare pe care îl foloseşte România TV. Dacă preţul de vânzare al unui punct de audienţă (CPP) a fost 100 euro, atunci bugetul a fost de 86,4*100 = 8,640 euro. Daca au vândut cu CPP 150 euro (destul de mare în aceste vremuri