Per ansamblu, piața bunurilor de folosință îndelungată a crescut în trimestrul al treilea din acest an, însă consumatorii așteaptă reducerile operate de Black Friday pentru a face achiziții în zona aparatelor foto, potrivit unui studiu GfK. Sursa: Codrin Prisecaru
Al treilea trimestru a fost, până acum, cel mai bun trimestru al lui 2013 pentru piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată atât în ceea ce priveşte valoarea totală înregistrată, de 410 milioane de euro, cât şi rata de creştere, de aproape 6% faţă de acelaşi trimestru al lui 2012, potrivit studiului GfK Temax. Totuşi, atât piaţa de imprimante şi multifuncţionale, cât şi piaţa de electronice au înregistrat stagnări. De asemenea, piaţa foto a continuat pe un trend negativ.
Cu o rată de creştere de aproape 12% şi o valoare totală de 115 milioane de euro, sectorul telecom a rămas cel mai mare sector de pe piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată. Vânzările de smartphon-uri şi-au păstrat evoluţia pozitivă, având o rata de creştere de peste 15%, până la 302 milioane de euro, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Sectorul electrocasnicelor mari a generat vânzări cu aproximativ 8% mai mari faţă de cele înregistrate în acelaşi interval din 2012. Motorul creşterii l-au reprezentat aparatele incorporabile. Piaţa maşinilor de spălat a depăşit aşteptările, cu o creştere de 14% în trimestrul al treilea al acestui an,comparative cu acelaşi interval din 2012. Clienţii s-au orientat cu precădere spre maşinile cu încărcare frontală cu o capacitate în kilograme mai mare (6 kg+) şi eficienţă energetică ridicată.
În acelaşi timp, vânzările de frigidere au stagnat. Pe această piaţă s-au înregistrat vânzări mai mari pentru produsele cu tehnologia "frost free" încorporată.
Mari amatori de băuturi
Piaţa electrocasnicelor mici a fost sectorul cu cea mai bună p