Retailerii locali, dar si companiile de curierat, se pregatesc de cateva luni pentru a face fata valului de comenzi adus de ziua marilor reduceri – Black Friday, sarbatorita de cei mai multi pe data de 22 noiembrie 2013. Aceasta zi va aduce incasari de circa 100 milioane de euro, conform estimarilor retailerilor electro-IT, dar va accelera si activitatea curierilor care vor expedia zeci de tiruri de colete.
In acest an, retailerii se impart in doua tabere: unii sarbatoresc Black Friday pe data de 29 noiembrie, asa cum este si in SUA, iar altii cu o saptamana mai devreme, pe 22 noiembrie.
Printre cei care au anuntat ziua reducerilor pe 22 noiembrie se numara: eMag, Flanco, evoMag, Cel.ro, F64, Domo, Oktal.ro, PCGarage Group (PCGarage.ro, PCFun.ro, ElectroFun.ro si GarageMall.ro), MarketOnline.ro.
Piata de retail electro – IT a crescut in 2012 cu 4,5%, pana la 1,25 miliarde de euro. Vanzarile online reprezinta circa 25% din piata, conform estimarilor facute de Iulian Stanciu, CEO-ul eMag, care se asteapta ca piata sa aiba un avans mai mare in acest an, de cel putin 10% fata de anul trecut, sustinuta foarte mult si de vanzarile care explodeaza de Black Friday.
Cifrele prezentate de eMag si Flanco arata ca avansul pietei electroIT din 2012 a fost sustinut in proportie de aproape 80% de campania Black Friday. Daca in primele trei trimestre ale anului trecut avansul pietei a fost relativ nesemnificativ, in ultimul trimestru a adus un plus de peste 42 milioane de euro, evolutie sustinuta in principal de campania Black Friday.
Vanzarile electro-IT din acest an de Black Friday vor fi de circa 100 milioane de euro, a mai spus Stanciu.
Mihai Patrascu, CEO evoMag, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca piata de comert electronic din Romania si-a continuat cresterea si anul acesta, vorbind de o majorare a acestei i