Retailul electro-IT reprezintă 2,6% din coşul de cumpărături, la fel de mult ca parfumurile
Electronicele, electrocasnicele şi produsele IT reprezintă 2,6% din coşul de cumpărături al românilor, aproape la fel ca parfumurile, a declarat Mădălin Rugeanu, property&development manager la Flanco Retail.
"Retailul electroIT înseamnă 2,6% din coşul românilor, o piaţă atât de competitivă mai este doar în zona de parfumuri. Noi, din 2010, avem un focus pe servicii, pentru că preţurile nu le mai putem duce în jos. Retailerii trebuie să pună accentul pe servicii, pentru că de acum diferenţa o va face calitatea acestora. Ne-am orientat pe servicii pentru a ne menţine business-ul sustenabil", a adăugat, într-o conferinţă, Rugeanu, citat de Mediafax.
Potrivit acestuia, România are un consum pe cap de locuitor de 66 de euro pentru achiziţia de electronice şi electrocasnice. Acesta a mai spus că, la nivel european, Bulgaria are un consum de 86 de euro pe cap de locuitor, iar Germania de zece ori mai mare.
La concurenţă cu online-ul şi cu hipermarketurile
Oficialul Flanco Retail a mai afirmat că la nivel de concurenţă, segmentul clasic de desfacere a pieţei electro-IT, respectiv magazinele fizice specializate, are parte de o competiţie importantă din partea retailerilor online, dar şi a hipermarketurilor. "Vânzările online au ajuns de la 7% anul trecut la 22-23% în acest an şi estimăm că vor atinge 25% în 2014. (…) Hipermarketurile nu mai pot atrage consumatori doar cu reclame pentru mâncare, şi atunci aduc oameni în magazine cu reclame la televizoare şi electrocasnice şi pun presiune pe marjele retailerilor de profil", a arătat Rugeanu.
În ceea ce priveşte extinderea, el spune că strategia Flanco este de a nu deschide dacă magazinul nu este profitabil din prima zi. "Cred că este importantă zona de dezvoltare în centre comerciale.