Comerţul modern din România a crescut, în ultimii 13 ani, cu peste 40%, retailul fiind, la ora actuală, 'în zona adolescenţei', a declarat, marţi, într-o conferinţă de specialitate, Raluca Răschip, Consumer Goods&Retail director GfK România.
'Retailul din România este acum în zona adolescenţei. Comerţul modern din România acoperea 10% din piaţa totală, în 2000. În 2013, este pentru prima oară când comerţul modern acoperă majoritatea, respectiv 53%', a spus Răschip.
Reprezentanta GfK România a menţionat faptul că, la capitolul încredere în retail, românii sunt stabili, dar se situează alături de bulgari.
'Încrederea românilor în retail este extrem de stabilă, nici nu creşte, nici nu scade, pare că a îngheţat. În 2013, am ajuns cu neîncrederea la nivelul minim în rândul ţărilor europene. Sunt foarte multe ţări care ne-au întrecut, cum ar fi Ungaria. Suntem la paritate cu bulgarii, dar aceştia vin pe un trend ascendent. În 2013, în total cumpărături de produse casnice există o foarte uşoară creştere, de 1% în valoare. La un coş de 60 de categorii există o creştere de 4,5%, însă vestea proastă este că inflaţia pe Food a fost de 7%. Cu alte cuvinte, consumatorul român nu a mai absorbit inflaţia în consumul de casnice. În ansamblu, românii au cumpărat produse mai ieftine în 2013, faţă de anul anterior', a explicat Raluca Răschip.
Conform celui mai recent studiu GfK TEMAX România, al treilea trimestru din 2013 a fost, până acum, cel mai bun din acest an pentru piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată atât în ceea ce priveşte valoarea totală înregistrată, de 410 milioane de euro, cât şi rata de creştere, de aproape 6% faţă de perioada similară din 2012.
Cu excepţia pieţei de imprimante şi multifuncţionale şi piaţa de electronice, sectoare ce au înregistrat stagnări, şi piaţa foto, care a continuat pe un trend