Contribuabililor care datorează bugetului local sume de 40 de lei sau mai mici li se vor anula aceste datorii, Consiliul Local Municipal având pe ordinea de zi de astăzi o hotărâre de consiliu în acest sens. Dacă aleşii locali municipali vor adopta proiectul de hotărâre, decizia lor va avea temei legal în Ordonanţa Guvernului României nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care stipulează la art. 178 că „(1) În situaţiile în care cheltuielile de executare, exclusiv cele privind comunicarea prin poştă, sunt mai mari decât creanţele fiscale supuse executării silite, conducătorul organului de executare poate aproba anularea debitelor respective. Cheltuielile generate de comunicarea somaţiei şi a adresei de înfiinţare a popririi sunt suportate de organul fiscal. (2) Creanţele fiscale restante aflate în sold la data de 31 decembrie a anului, mai mici de 40 lei, se anulează. Plafonul se aplică totalului creanţelor fiscale datorate şi neachitate de debitori”.
Anularea datoriilor mici la bugetul local se justifică şi prin prisma faptului că executarea silită a acestor datornici presupune o serie de cheltuieli materiale, de personal, transport, legate de organizarea licitaţiilor, poştale etc., cheltuieli care depăşesc sensibil valoarea de 40 de lei.
Există însă şi o excepţie: nu se vor anula aceste datorii acelor contribuabili care vor fi înregistraţi la 1 ianuarie 2014 în evidenţele Direcţiei Venituri cu bunuri şi/sau servicii impozabile.
Contribuabililor care datorează bugetului local sume de 40 de lei sau mai mici li se vor anula aceste datorii, Consiliul Local Municipal având pe ordinea de zi de astăzi o hotărâre de consiliu în acest sens. Dacă aleşii locali municipali vor adopta proiectul de hotărâre, decizia lor va avea temei legal în Ordonanţa Guvernului României nr.