Transportul aerian a început să devină mai ieftin decât cel cu autocarele, iar acestea mai sunt folosite doar pentru excesul de bagaje şi transportul de murături şi sarmale, a declarat vicepreşedintele FPTR, Dragoş Răducan, la conferinţa MEDIAFAX Talks about Brewing and Hospitality.
Răducan a spus că Bucureştiul poate deveni o destinaţie de city break pentru turiştii străini pentru că este încă un oraş ieftin.
"Băutura este ieftină, mâncarea este ieftină şi, odată cu dezvoltarea liniilor aeriene low cost, şi transportul a devenit ieftin", a afirmat oficialul Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).
Răducan a spus că transportul aerian, cel mai sigur mod de transport, a devenit foarte ieftin, mult mai ieftin decât autocarele.
"Autocarele acum mai sunt folosite doar pentru a trimite excesul de bagaje, iar cei plecaţi să trimită pachete acasă. Autocarele sunt folosite pentru a trimite murături de revelion şi sarmale", a adăugat reprezentantul federaţiei.
Săptămâna trecută, la conferinţa Mediafax Talks about Aviation, reprezentanţii acestei industrii au susţinut că România are un număr redus de pasageri care optează pentru transportul cu avionul, dar şi puţini piloţi sau aeronave, fiind preferate în continuare autobuzele.
"Avem per total un număr foarte redus de pasageri raportat la populaţia României. Ai noştri încă merg cu autobuzele până în Spania sau în Irlanda, lucru foarte bun de altfel, dar costisitor ca timp. Trebuie să apropiem aviaţia de oameni", a declarat Radu Merica, şeful CA al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.
La rândul său, preşedintele Asociaţiei Române a Operatorilor Privaţi din Aviaţie, Dorin Ivaşcu, a declarat că România are doar 0,46 pasageri pe cap de locuitor pe cursele aeriene, de peste cinci ori sub media europeană.
Răducan a mai spus că berea din Bucureşti este mai ieftin