În primele 8 luni ale acestui an, piaţa berii a scăzut cu 8 procente
Berarii nu se aşteaptă la o îmbunătăţire a vânzărilor, din cauza presiunii fiscale
Consumul de bere a scăzut în primele opt luni cu 8 procente, până la cel mai redus nivel din ultimii 5 ani, principala cauză, potrivit reprezentanţilor asociaţiei Berarii României, fiind fiscalitatea în creştere.
"Primele opt luni au făcut ca piaţa berii să ajungă la cel mai redus nivel din 2008, când s-a atins un vârf. Din păcate, fiscalitatea sporită din acest an, respectiv creşterea cu 10% a accizei în euro, la care s-a adăugat evoluţia cursului de schimb valutar, astfel că pe total a fost o creştere de 16%, a dus la reducerea consumului cu 8%. Este foarte mult pentru un sector în care totul este integrat în această ţară, iar scăderea va afecta şi alte sectoare economice, în primul rând cea ospitalieră", a declarat ieri Constantin Bratu, directorul general al asociaţiei, într-un seminar de specialitate, relatează Mediafax.
El a arătat că lucrurile nu se vor îmbunătăţi, având în vedere noile măsuri fiscale, care vor intra în vigoare în 2014. "Suntem îngrijoraţi de presiunea fiscală. Nu poţi creşte la infinit taxele, nu este o soluţie. Autorităţile trebuie să se concentreze pe creşterea gradului de colectare, iar creşterea economică trebuie să vină din combaterea evaziunii fiscale, din analiza sectoarelor care creează valoare adăugată şi dintr-un dialog cu mediul de afaceri", a afirmat Bratu.
Berea, un stimul pentru industria ospitalităţii
În opinia sa, sectorul berii reprezintă un stimul important pentru industria ospitalităţii din România, cât şi pentru întreaga economie, astfel că datorită gradului înalt de interdependenţă orice contracţie la nivelul consumului de bere se resimte la nivelul industriei ospitalităţii. "Din acest motiv, autorităţile române trebuie