BRD, a doua cea mai mare bancă din sistem după active, a lansat azi o soluţie revoluţionară de Mobile Banking, MyBRD Mobile, prin intermediul căreia clienţii pot transfera sau primi bani cu ajutorul telefonului mobil, precum şi plăti facturile la utilităţi şi telefonie. Pe lângă accesibilitatea crescută, serviciul putând fi utilizat nonstop, comisioanele de tranzacţionare sunt cu 30%-40% mai mici decât cele de la ghişeu.
O noutate absolută pe piaţa românească o reprezintă posibilitatea de transfera bani din contul personal, printr-un smartphone, către alt telefon mobil, chiar dacă beneficiarul nu are un cont bancar. Odată lansată şi aprobată tranzacţia, care are încorporat un Mobile Token, expeditorul trebuie să îi transmită beneficiarului, prin SMS sau pe altă cale, cheia de securitate care autentifică unicitatea tranzacţiei – beneficiarul şi suma.
Beneficiarul poate ridica banii de la orice agenţie BRD, prezentând un act de identitate pentru autentificarea numelui, codul primit automat prin SMS la autorizarea tranzacţiei de către expeditor, precum şi cheia de securitate.
De asemenea, o noutate absolută o reprezintă transferul de bani de la un smartphone la smartphone prin simpla atingere a telefoanelor. Pentru aceasta este nevoie ca ambii parteneri implicaţi în tranzacţie să aibă aplicaţia descărcată, adică să fie clienţi BRD şi să aibă cont bancar fiecare.
Tranzacţiile de smartphone la smartphone funcţionează doar pe teritoriul României şi sunt doar în lei.
Totodată, prin simpla scanare a codului de bare de pe o factură, se poate face plata acesteia, prin intermediul acestei aplicaţii, care are avantajul major de a avea încorporat acel Mobile Token şi completează automat codul generat, ceea ce scade semnificativ timpul tranzacţiei şi sporeşte simplitatea operaţiunii.
Pentru urmărirea tranzacţiilor, aplicaţia permite strocar