LEGE Şoferii români care ajung pe autostrăzile din Austria trebuie să fie foarte atenţi la regulamentul rutier riguros. Pe lângă bucuria zăpezii, a unor pârtii îngrijite şi condiţii de excepţie, o astfel de excursie poate aduce şi amenzi considerabile
Chiar dacă suntem la mijlocul lunii noiembrie, au început să se deschidă pârtiile din Alpi. Numeroşi turişti români îşi pregătesc deja schiurile pentru excepţionalele pârtii austriece, alţii îşi fac planurile pentru Crăciunul vienez sau pentru Revelionul pe pârtie. Românii trebuie, însă, să fie atenţi la regulamentul rutier austriac şi la unele modificări aduse acestuia.
Vasile Onofrei, consulul onorific al Austriei, de la Timişoara, a oferit şoferilor câteva sfaturi de care este bine să ţină cont în călătoriile lor.
„În Austria, optica e alta. Atât din punctul de vedere al şoferilor vizavi de legislaţia rutieră, cât şi al poliţiştilor, când vine vorba de aplicarea legii. Legislaţia e mult mai drastică decât în România, unde, din păcate, ştim că nu se prea respectă nimic“, a declarat Vasile Onofrei.
Chiar dacă în Austria viteza maximă pe autostrăzi este de 130 de kilometri pe oră, în faţa şoferilor, pe panourile electronice, pot apărea, aparent fără niciun motiv, limitări de viteză.
ATENŢIE LA INDICATOARELE DE MEDIU
Pe lângă reducerea vitezei sub 100 de kilometri pe oră, va apărea scris şi IG-L (abrevierea de la „Immissionss-chutzgesetz Luft“- care se traduce „Lege pentru protecţia aerului împotriva emisiilor poluante“). Este vorba de un nou regulament pentru reducerea poluării. Când vedeţi acest semn, este bine să îl respectaţi cu sfinţenie.
„Şoferii trebuie să ştie că, pe lângă indicatoarele fixe, trebuie să fie foarte atenţi la indicatoarele mobile, electronice. Acolo apar restricţiile de viteză. Atenţie la indicatoarele de mediu. C