În timp ce Lady Gaga şi casa de discuri americană Interscope se bucură că noul album, „ArtPop“, l-a detronat pe cel al rapper-ului american Eminem, clasându-se pe primul loc în topul muzical Billboard 200, site-ul examiner.com a publicat o analiză prin care sunt dezvăluite lucruri ce pun la îndoială traseul ascendent al artistei.
În ultimele săptămâni Lady Gaga a atras atenţia presei în nenumărate rânduri prin promovarea intensă a celui de-al patrulea album: s-a dezbrăcat complet la finalul unui concert, a recunoscut că a devenit dependentă de marijuana după ce a suferit intervenţia chirurgicală, şi-a făcut apariţia la cele mai importante evenimente şi a îmbrăcat prima „rochie zburătoare“.
Chiar dacă şi-a atins scopul, „ArtPop“ ocupând locul fruntaş în topul Billboard, site-ul examiner.com susţine că cifrele de vânzare sunt mult mai mici decât au fost pentru ultimul ei album, „Born This Way“. Mai grav este faptul că Interscope a cheltuit 25 de milioane de dolari pentru a promova noul album, de la care se aşteaptă vânzări de 250 de mii de exemplare în prima săptămână – o scădere de 75% faţă de aşteptările avute în urmă cu doi ani de la albumul „Born This Way“, după cum notează acelaşi site.
Promovare cu bani grei, vânzări slabe, pierderi mari
Aşadar casa de discuri cu care colaborează cântăreaţa americană anticipează pierderi de 25 de milioane de dolari, cauzate de campania de promovare mult prea scumpă, dar şi de vânzările slabe ale noului album. Lansat pe 11 noiembrie, discul abia a ajuns la 250.000 de copii vândute, Lady Gaga fiind întrecută de două dintre marile sale rivale din muzica pop: Katy Perry şi Miley Cyrus. Noile albume ale acestora, „Prism“ şi „Bangerz“, s-au vândut în prima săptămână în 280.000 de copii, respectiv 270.000 de copii.
În plus, speculaţiile merg chiar mai departe, ajungându-se astf