Sa vezi si sa scrii despre crearea si evolutia unui antreprenor, a unui brand, a unei companii, a unei economii, a unei societati in ansamblu cu tot zbuciumul ei, cu toate cresterile si scaderile, cu toate sperantele, visele, dar si dezamagirile, din postura de jurnalist este un lucru extraordinar.
Ziarul Financiar a pornit la fel, de la un vis, de la o dorinta, de la o idee, de la un numar zero, de la primul numar, de la incercari si incercari continue, de la victorii, esecuri si victorii, si a ajuns, dupa 15 ani, la mai mult decat un simplu ziar. Ziarul Financiar este un brand romanesc 100%, este un brand antreprenorial, este un nume care a trecut testul timpului si al evenimentelor la care a fost martor.
Mai mult decat atat, Ziarul Financiar este locul unde antreprenorii si managerii se gasesc si se regasesc, unde pot sa-si spuna povestea, unde pot sa vorbeasca despre ce se intampla in jurul lor si in Romania. Fiecare om de afaceri are o poveste, fiecare brand are o istorie, fiecare tranzactie are ceva de dezvaluit, fiecare indicator statistic are o explicatie, fiecare declaratie are substratul sau mesajul ei, fiecare poza are unghiul ei, iar fiecare autor si fiecare articol au subiectivismul lor.
Ziarul Financiar a prins, a fost martor, a scris despre toate evenimentele care se pot petrece intr-o economie si intr-o lume a afacerilor. Cred ca singurul lucru pe care nu l-am prins inca este o nationalizare, in forma moderna.
In 1998, Romania si economia noastra pareau ca vor fi strivite de criza ruseasca si ma gandeam ca vom fi aruncati si uitati acolo pentru cateva decenii de o Europa Occidentala si de un NATO pentru care nu prezentam niciun interes.
Orizontul nostru era de la luna la luna, in cel mai bun caz puteam privi cu un an inainte. Daca va mai amintiti, cele mai multe finantari pentru companii se dadeau pe maximum un an,