Comerciantii se folosesc in perioada reducerilor de Black Friday de tot felul de "tertipuri" in urma carora clientii sunt lasati cu ochii in soare. Cea mai mare dezamagire a clientilor din anii trecuti a fost aceea sa afle ca produsul pre-comandat online nu se mai afla in stoc.
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului a primit, anul trecut, treizeci de reclamatii de la clienti nemultumiti de procedurile comerciantilor si se asteapta ca anul acesta numarul lor sa creasca, potrivit Capital.ro.
Sute de oameni au ramas anul trecut "cu buza umflata" incercand sa achizitioneze produse in timpul celebrei campanii Black Friday.
Anul acesta ANPC se asteapta la un numar mai mare de plangeri avand in vedere perioada mai lunga in care se desfasoara promotia - incepe din 22 februarie si se continua dincolo de ziua propriu-zisa Black Friday, 29 noiembrie.
Un amanunt extrem de util este acela ca toti comerciantii sunt obligati prin lege sa afiseze daca produsul vandut la promotie este in stoc fiind altfel pasibili de amenda. ANPC sfatuieste clientii sa verifice acest lucru.
De asemenea, o practica aflata in vizorul ANPC este aceea in care clientul primeste, imediat dupa ce a plasat comanda un e-mail de confirmare. Este bine de stiut ca acel e-mail nu reprezinta confirmarea procesarii respectivei comenzi ci doar dovada faptului ca mesajul a fost primit de comerciant. Mai jos redam integral cele mai frecvente probleme dar si sfaturile ANPC.
Principalele aspecte reclamate la Protectia Consumatorilor
- Clientul a transmis comanda, dar aceasta n-a fost onorata din pricina traficului crescut, serverele au "cazut", iar comanda a fost inregistrata telefonic, fara a putea accesa stocul aferent, drept pentru care comanda n-a mai putut fi onorata.
- Clientii reclama faptul ca nu s-au aplicat reduceri si unor branduri cunoscute