Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului a primit, anul trecut, treizeci de reclamaţii de la clienţi nemulţumiţi de procedurile comercianţilor şi se aşteaptă ca anul acesta numărul lor să crească. Capital vă prezintă în motivele acestor plângeri dar şi ce trebuie făcut pentru a evita “ţepele”
Sute de oameni au rămas anul trecut “cu buza umflată” încercând să achiziţioneze produse în timpul celeibrei campanii Balck Friday. O parte dintre aceştia au ales să facă plângeri către ANPC în acest sens. Răspunzând la întrebările Capital, Autoritatea a explicat principalele motive ale reclamaţiilor acordând, în acelaşi timp, şi câteva sfaturi utile celor care vor să cumpere în perioada de promoţii.
Anul trecut s-au primit 30 de reclamaţii însă anul acesta ANPC se aşteaptă la un număr mai mare de plângeri având în vedere perioada mai lungă în care se desfăşoară promoţia. Un amănunt extrem de util este acela că toţi comercianţii sunt obligaţi prin lege să afişeze stocul de produse vândute promoţional fiind altfel pasibili de amendă. ANPC sfătuieşte cliejnţii să verifice stocul respectiv. De asemenea, o practică aflată în vizorul ANPC este aceea în care clientul primeşte, imediat după ce a plasat comanda un e-mail de confirmare. Este bine de ştiut că acel e-mail nu reprezintă confirmarea procesării respectivei comenzi ci doar dovada faptului că mesajul a fost primit de comerciaant. Mai jos redăm integral cele mai frecvente probleme dar şi sfaturile ANPC.
Principalele aspecte reclamate:
- Clientul a transmis comanda, dar aceasta n-a fost onorată din pricina traficului crescut, serverele au “căzut”, iar comanda a fost înregistrată telefonic, fără a putea accesa stocul aferent, drept pentru care comanda n-a mai putut fi onorată.
- Clienţii reclamă faptul că nu s-au aplicat reduceri şi unor branduri cunoscute ce aveau pr