Vestea că CE Oltenia ar putea lăsa minerii fără transportul la serviciu a creat discuţii în rândul primarilor gorjeni din zonele miniere. Dorin Hanu, şeful administraţiei de la Motru, a explicat pentru Radio Infinit că, dacă această măsură va fi aplicată, va conduce la probleme sociale grave. Hanu a explicat şi cât de importante sunt primele pentru oamenii care lucrează pentru minerit.
Reporter: Ce ar însemna pentru mineri ca societatea CE Oltenia să nu le mai asigure transportul?
Dorin Hanu: Dacă se va tăia transportul va fi o problemă socială deosebită pentru mineri. Eu ştiu că, de când este mineritul, minerii au fost transportaţi pe cheltuiala angajatorului. Va fi o situaţie destul de delicată, probabil se va compensa cu o mărire de salarii sau cu bani pentru transport. Nu putem discuta concret până nu vom vedea ce măsură se va adopta. Dacă se va lua o decizie de genul acesta, conducerea complexului va explica, pentru că transportul este foarte scump. Va fi foarte greu de suportat de salariaţi.
Rep.: Câţi mineri din zonă fac naveta pentru a ajunge la locul de muncă?
D.H.: În zona noastră, din cei 9000 de salariaţi care lucrează în zona Motrului, vreo 4000 şi ceva sunt numai în minerit, depind de acest transport. 40% din salariaţii din cele două cariere Roşiuţa şi Lupoaia şi care mai sunt la Mina Motru sunt din afara localităţii. Foarte mulţi din Mehedinţi, foarte mulţi din comunele din jurul municipiului Motru. Sunt distanţe până la 30 de km dacă nu şi mai mari, unde transportul presupune un efort financiar deosebit pentru salariatul respectiv. Dacă va cădea necazul pe el să-l şi suporte din veniturile pe care le au la ora actuală, va fi foarte dificil să vină la muncă. Eu cred că dacă se vor lua asemenea decizii se va găsi şi portiţa de a fi plătit acest transport. Probabil este mai rentabil să-l plătească decât să-l asigure dânşii. @N