Într-o oră de vârf, pe strada Vasile Lupu circulă, în medie, aproximativ 300 de maşini. Atât pe sensul de urcare, cât mai ales pe cel de coborârea, strada este vălurită. Asfaltul pare că s-a topit ca marmelada şi a luat-o la vale. Execuţie proastă şi materiale de slabă calitate, a fost explicaţia dată de specialişti.
O şosea din Iaşi produce pagube greu de calculat şoferilor care se aventurează pe ea, dar Primăria nu are în plan s-o refacă prea curând. Porţiunea de stradă Vasile Lupu, între Spitalul de Copii şi Bucşinescu, este tot mai stricată pe zi ce trece, dar autorităţile nu par să aibă vreun plan concret de refacere. La anul şi doar dacă vor fi bani, a fost explicaţia oficialilor.
324 de maşini pe oră
Într-o oră de trafic intens, prin intersecţia Bucşinescu trec, venind dinspre Tătăraşi sau plecând spre acest cartier, pe Vasile Lupu, 324 de autoturisme. La ora la care am făcut acest calcul, cele mai multe maşini – aproape 200 - au trecut pe sensul dinspre Tătăraşi, deci au fost şi cele mai expuse la asfaltul vălurit din apropierea intersecţiei. “Probema cu asfaltul care a făcut valuri atât de mari este că defecţiunile produse sunt extrem de scumpe. Primele care cad sunt amortizoarele, supuse unor presiuni foarte mari pe capăt de cursă. Dar pot fi afectate grav şi casetele de direcţie de la maşini. La maşinile moderne, acest casete sunt piese extrem de scumpe şi se defectează în principal din cauza denivelărilor care forţează roţile să se mişte în lateral”, a spus Cristian, un mecanic de la un service de reprezentanţă din Iaşi.
Material prost
Strada Vasile Lupu, între Spitalul “Sfânta Maria” şi Bucşinescu, a fost asfaltată în 2005, când a fost refăcută şi reţeaua de canalizare. Lucrările la reţea au fost, peste ani, motivul găsit de Primărie pentru a justifica de ce şoseaua s-a degradat atât de mult. “S