Chiriaşii centrului comercial AFI Palace Cotroceni din Bucureşti, deţinut de compania israeliană AFI Europe, au realizat în primele nouă luni ale acestui an vânzări de 145 mil. euro în cadrul proiectului, în creştere cu 5,3% faţă de perioada similară a anului precedent, deşi numărul de vizitatori a rămas constant, la o medie de 52.000 de persoane pe zi. Creşterea vânzărilor s-a văzut şi în venitul operaţional realizat de proprietarii mallului, astfel că AFI Europe a realizat încasări de 21,2 mil. euro la nouă luni, în creştere cu 8%. În condiţiile în care numărul total de vizitatori din această perioadă s-a ridicat la 14 milioane de persoane, cei de la AFI au încasat de la chiriaşi câte un euro şi jumătate pentru fiecare om care a trecut pragul mallului, în timp ce coşul mediu de cumpărături a fost de 10,3 euro de persoană, potrivit calculelor ZF.
Mallul cu o suprafaţă închiriabilă de aproape 80.000 mp, evaluat la 375 mil. euro, va fi lărgit în următoarele săptămâni cu un corp de aproape 1.000 mp în care suedezii de la H&M îşi vor extinde magazinul, în timp ce anul viitor hipermarketul Real din cadrul proiectului va fi transformat în magazin Auchan. Cei de la AFI Europe au finalizat la începutul lunii octombrie un al doilea mall pe piaţa locală, în Ploieşti, proiect care a fost evaluat la 58 mil. euro.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 21.11.2013
Chiriaşii centrului comercial AFI Palace Cotroceni din Bucureşti, deţinut de compania israeliană AFI Europe, au realizat în primele nouă luni ale acestui an vânzări de 145 mil. euro în cadrul proiectului, în creştere cu 5,3% faţă de perioada similară a anului precedent, deşi numărul de vizitatori a rămas constant, la o medie de 52.000 de persoane pe zi. Creşterea vânzărilor s-a văzut şi în venitul operaţional realizat de proprietarii mallului, astfel că AFI Europe a