Dragoș Anastasiu este consilierul sub ale cărui farmece au căzut, rînd pe rînd, toți miniștri Turismului din vremea lui Tăriceanu încoace. Și au căzut ca muștele, ai zice, gîndindu-te la damful de rahat în care s-a complăcut ministerul în toți acești ani.
Consilier onorific neremunerat, aproape filantrop cînd vine vorba să fie muls de idei și înțelepciune antreprenorială, omul care a pus pe picioare Grupul Eurolines beneficiază acum de sumele aruncate pe piața germană de Autoritatea Națională pentru Turism. Căci, pînă la urmă, orice chestie neremunerată trebuie să coste ceva. Și cînd vine vorba de bani este exact ca la sex: contează de ce parte a bancnotei te afli. Iar Dragoș Anastasiu se află la ambele capete: Autoritatea pentru Turism, cea care dă banii, este "în coordonarea ministrului delegat pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Mediul de Afaceri și Turism", adică doamna Grapini, al cărei consilier neremunerat Anastasiu este, iar unul dintre turoperatorii care beneficiază de bani este Intertouring, parte a Grupului Eurolines.
Pe scurt: România își promovează în Germania brand-ul turistic. Printre cei opt turoperatori selectați de ANT ca să promoveze brand-ul turistic al României se află și Intertouring, din Grupului Eurolines. Contractul este de 49.500 de euro fără TVA, dar, mai ales, fără prea multe cerințe. Intertouring trebuie să editeze catalogul său într-un tiraj de cîte 25 de mii de exemplare pentru 2014 și 2015, cu reclamă despre România pe coperta 2, coperta 4 și două pagini în interior: "informații generale despre România, combinate cu fotografii și logo România, cu texte atractive și informații de călătorie"; în 2014, România va fi promovată și pe "pagina web a concernului". Cînd citiți "pagina web a concernului" trebuie să știți că la mijloc e vorba de două lucruri: de o glumă și de o minciună. Gluma e că acest "concern", Intertouri