Piloţii şi inginerii echipajului aeronavei care s-a prăbuşit duminică, în oraşul Kazan, capitala Republicii Tatarstan din Rusia aveau un salariu de doar 20.000 de ruble ruseşti pe lună, mai puţin de 450 de euro, susţine presa locală
În cadrul unei conferinţe de presă susţinute ieri la Kazan, Rustam Ghiniatulin, preşedintele companiei Tatarstan, care exploata aeronava Boeing 737-500, ce s-a prăbuşit duminică, a recunosut că salariile erau plătite cu întârziere, iar întreprinderea are datorii faţă de toţi furnizorii.
Potrivit portaluluii business-gazeta.ru din Kazan, şeful companiei a precizat că restanţele la salarii nu ar fi ar fi de jumătate de an, ci de o lună de zile.
În acelaşi timp siteul compromat.ru notează că piloţii aeronavei erau plătiţi cu întârzieri de jumătate de an şi primeau un salariu mizerabil de 450 de euro pe lună, în timp ce la alte companii este de peste 2.000 de euro. "S-a ajuns că firma nu mai plătea de jumătate de an contribuţiile în fondul sindical, pentru care sindicatele au dat în judecată compania“, notează publicaţia.
Directorul companiei Tatarstan a oferit şi o versiune a cauzei catastrofei. "Comandantul nu avea experienţă de a efectua aterizarea după al doilea cerc“, a declarat managerul.
În presa din Rusia se vehiculează că firma avea datorii de 85 de milioane de dolari şi este practic în faliment, fiind susţinută pe linia de plutire doar graţie unor subvenţii grase din bugetul Republicii Tatarstan.
Amintim că un membru al echipajului aeronavei care s-a prăbuşit duminică, în oraşul Kazan, era originar din Republica Moldova, dar deţinea cetăţenia Federaţiei Ruse. Este vorba de pilotul secund Victor Guţul, în vârstă de 47 de ani, din satul Tochile-Răducani, raionul Leova.