Motoarele avionului Boeing 737, care s-a prăbuşit duminică în Kazan, au funcţionat până la impactul cu solul. Totuşi, piloţii nu au avut experienţă pentru a realiza aterizarea repetată, potrivit informaţiilor preliminare obţinute după decodarea parţială a cutiilor negre şi a înregistrării audio a discuţiei turnului de control cu piloţii.
Experţii au mai anunţat că aeronava a căzut pe pământ cu o viteză de 450 de kilometri pe oră, iar echipajul a efectuat aterizarea manual. Între timp, directorul companiei "Tatarstan", căreia i-a aparţinut avionul, a declarat că piloţii nu au mai realizat niciodată în timpul zborului două încercări de aterizare. De această dată, cei doi piloţi nu au luat unghiul corect şi avionul s-a prăbuşit.
În urma tragediei, toţi cei 44 de pasageri aflaţi la bordul navei şi cei şase membri ai echipajului şi-au pierdut viaţa. În locul unde s-a prăbuşit nava s-a format un crater cu un diamentru de 15 metri.
În urma acestei tragedii aviatice, deputaţii ruşi vor să interzică exploatarea aparatelor de zbor a căror vârstă depăşete 20 de ani. Un proiect de modificare a Codului Aerian a fost înregistrat în Duma de Stat.
Potrivit documentului, noile prevederi ar putea intra în vigoare la 1 ianuarie 2017. Subiectul exploatării avioanelor vechi a revenit în atenţia opiniei publice ruse, după ce la 17 noiembrie 50 de persoane şi-au pierdut viaţa în urma unei catastrofe aviatice în oraşul Kazan. Conform unor estimări mai bine de jumătate din parcul aeronautic rus este depăşit.