Mult discutatul Canal Siret-Bărăgan, ce va trece prin Vrancea, Buzău şi Ialomiţa, s-a împotmolit într-un sertar de la Ministerul Mediului şi Schimbărilor climatice. Potrivit planului iniţial, traseul canalului este următorul: Călimăneşti-Mărăşeşti-Focşani-Râmnicu Sărat-Buzău-Urziceni-Dridu.
Recent, ministrul Dan Şova declara că proiectul care vizează construcţia canalului Siret-Bărăgan are o valoare de 10 miliarde de euro, doar că ar mai fi nevoie de un acord de mediu, dat de Ministerul de profil.
Potrivit actului legislativ, variantele de lucru pentru susţinerea financiară a canalului Siret-Baragan sunt: bugetul de stat, împrumuturi de la instituţii financiare internaţionale publice sau private, fonduri externe nerambursabile.
De aemenea, trebuie reţinut că investiţia poate să fie realizată de chinezi, după cum s-a negociat la începutul acestui an. Lucrările la canalul Siret-Bărăgan au început în 1987, iar timp de 26 de ani, autorităţile au reuşit să construiască doar 3% din acest proiect pentru suma de 2,6 milioane de euro pe kilometru.
Costurile estimate pentru prima etapă a proiectului canalului Siret-Bărăgan sunt de 344 milioane de euro.
Potrivit Bursa, lucrările la Canalul Siret-Bărăgan urmau să fie reluate în acest an, după ce Executivul a prins în bugetul Ministerului Agriculturii aproximativ 11 milioane de euro (50 de milioane de lei) pentru continuarea acestui obiectiv aproape abandonat în ultimii ani.
Canalul ar trebui să aibă o lungime totală de 190 de kilometri şi să traverseze trei judeţe: Vrancea, Buzău şi Ia- lomiţa.
Începute în urmă cu 26 de ani, lucrările au mers bine până la Revoluţie, când s-au realizat şi primii kilometri de infrastructură, din cele două tronsoane. Astfel, primul tronson este amplasat pe teritoriul judeţului Vrancea şi are o lungime de 50 de kilometri, din care s-au înce