Romania este prima tara din Europa care, prin Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), a pregatit infrastructura pentru serviciul de urgenta eCall, prin care, cu ajutorul unui dispozitiv instalat in masina, se apeleaza automat, in caz de accident, la 112, informeaza STS.
STS, care administreaza Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta 112, a modernizat infrastructura acestuia pentru operarea eCall - noul serviciu pan-european de urgenta din vehicule. Astfel, eCall este functional din ianuarie 2013, in toata tara, fiind necesara instalarea unui dispozitiv pe masina. In cazul unui accident auto, dispozitivul eCall va apela automat dispeceratul 112 si va transmite informatii relevante privind locul accidentului si date tehnice ale vehiculelor implicate. Serviciile de urgenta vor interveni cu mai mare rapiditate, inclusiv in situatia in care pasagerii nu mai pot vorbi, arata reprezentantii STS.
Rezultatele noului serviciu pan-european de urgenta din vehicule - eCall vor fi prezentate oficial la Bucuresti, in cadrul unei conferinte internationale, anunta Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), care gestioneaza Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta 112. La conferinta vor participa, alaturi de partenerii de proiect din 18 tari si peste 200 de specialisti din industria auto, ai operatorilor de telecomunicatii si organismelor de standardizare, de la companii de asigurari din 40 de tari din Europa, America de Nord si Asia, oficiali ai Parlamentului European, ai Comisiei Europene si ai institutiilor romanesti cu responsabilitati in domeniu.
"Discutiile sunt axate pe stadiul implementarii serviciului eCall in tarile partenerilor proiectului, asupra modului de interoperabilitate intre echipamentele ce urmeaza a fi instalate pe autovehicule si diferite centre de preluare a apelurilor de urgenta si stadiul revizuiri