Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc (ONJN) a amendat agenţii importante de publicitate pentru că au intermediat vânzarea de spaţiu publicitar pentru promovarea jocurilor de noroc online şi a cerut Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) să interzică reclamele pentru astfel de jocuri, după cum ne-au spus surse din piaţa de profil.
Odeta Nestor, preşedintele ONJN, ne-a declarat că CNA a emis deja o decizie care interzice derularea de reclame pentru jocuri online fără licenţă.
Sursele noastre ne-au precizat: "Toţi cei care oferă servicii de noroc online în diverse ţări au licenţă pentru acest lucru în statele respective. La noi nu a fost dată, până acum, nicio licenţă pentru jocurile de noroc online. Legislaţia noastră în domeniu prevede că cei care nu au licenţă pentru un anumit tip de joc nu-şi pot face reclamă. Or, la noi, sunt companii mari, de poker de exemplu, care şi-au făcut reclamă fără a avea licenţă pentru prestarea jocurilor online. Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc a amendat, recent, cu milioane de dolari, unele agenţii de publicitate pentru că au facilitat promovarea unor astfel de societăţi. De asemenea, ONJN a cerut CNA să interzică reclamele pentru jocurile de noroc online. Sunt companii care doresc să presteze acest gen de servicii într-o ţară europeană în baza licenţei obţinută în alt stat din UE, dar aşa ceva nu se poate".
Potrivit surselor noastre, jocurile de noroc nu se supun liberei circulaţii, întrucât majoritatea ţărilor europene, printre care Germania, Franţa, Anglia, Italia, au legi proprii care prevăd că firmele care prestează anumite jocuri trebuie să obţină o licenţă în acest sens, în ţara respectivă.
Afirmaţiile de mai sus vin în contextul în care Comisia Europeană (CE) a cerut anumitor state membre, printre care şi România, să asigure faptul că reglementările naţionale în materie de servicii de jo